STATUT
STOWARZYSZENIA ABSOLWENTÓW MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION
Tekst jednolity statutu przyjęty przez Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Absolwentów Master of Business Administration w dniu 26. 09.2024.
Rozdział I- Postanowienia ogólne
§ 1 Oznaczenie
- Stowarzyszenie nosi nazwę: Stowarzyszenie Absolwentów MBA i zwane jest dalej Stowarzyszeniem.
- Stowarzyszenie może posługiwać się skrótami Stowarzyszenie MBA oraz SAMBA.
- Stowarzyszenie może używać pieczęci oraz znaków identyfikujących je, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 2 Charakter
- Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem.
- Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
- Stowarzyszenie powołuje się na czas nieokreślony.
- Stowarzyszenie jest podmiotem działającym na rzecz nauki, w sposób ciągły realizującym zadania służące rozwojowi, promocji i praktycznym zastosowaniom nauki, a także wspierające wzrost innowacyjności gospodarki.
- Stowarzyszenie działa na podstawie ustawy Prawo o Stowarzyszeniach (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.), która reguluje jego działalność w zakresie nieuregulowanym w niniejszym statucie.
- Stowarzyszenie opiera działalność na pracy społecznej członków.
- Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą.
§ 3 Siedziba i teren działania
- Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Szczecin
- Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar całego terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, jak również współpracować z instytucjami i organizacjami zagranicznymi lub międzynarodowymi, a także przystępować do organizacji i zrzeszeń międzynarodowych.
§ 4 Program
Stowarzyszenie współpracuje z Programami Master of Business Administration, prowadzonymi przez Uniwersytet Szczeciński oraz Zachodniopomorską Szkołę Biznesu, a także innymi ośrodkami akademickimi w kraju i za granicą.
Rozdział II – Cele i sposoby realizacji celów
§ 5 Cele
Celami Stowarzyszenia są:
- Upowszechnianie i popularyzacja wyników badań naukowych oraz wspieranie wszelkiego rodzaju działalności naukowo-badawczej a zwłaszcza inicjatyw, pomysłów i przedsięwzięć zmierzających do transferu wiedzy i nowoczesnych technologii.
- Prowadzenie działalności wydawniczej o tematyce ekonomiczno-finansowej.
- Integrowanie, edukowanie i udzielanie pomocy wzajemnej członkom Stowarzyszenia.
- Podejmowanie działań podnoszących rangę Studiów Master of Business Administration szczecińskich uczelni.
- Wspieranie i prowadzenie działalności edukacyjno-szkoleniowej a także rozwijanie współpracy z innymi ośrodkami naukowo-szkoleniowymi.
- Rozwijanie, propagowanie i upowszechnianie doświadczeń, inicjatyw, pomysłów i przedsięwzięć sprzyjających prowadzeniu różnorodnej działalności gospodarczej.
- Wspieranie działań organów administracji publicznej, organów samorządowych, innych publicznych jednostek organizacyjnych i organizacji pozarządowych podejmowanych na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego.
- Reprezentowanie i promowanie studentów i absolwentów Programu wśród władz państwowych, samorządowych, lokalnych, w kręgach nauki, biznesu i kultury.
- Podejmowanie inicjatyw wspomagających rozwój i integrację wspólnot i społeczności lokalnych.
- Promowanie wiedzy menedżerskiej w biznesie – transfer wiedzy teoretycznej do praktyki biznesowej oraz wiedzy praktycznej do rozwoju nauki.
- Propagowanie wysokich standardów zarządzania we wszystkich sektorach gospodarki.
- Współpraca z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami o podobnych celach działania.
- Propagowanie zasad etyki zawodowej.
- Stowarzyszenie zapewnia wszystkim osobom, w tym osobom z niepełnosprawnościami i innym osobom ze szczególnymi potrzebami, warunki do pełnego uczestnictwa w życiu Stowarzyszenia i jego społeczności.
§ 6 Sposób realizacji celów
Stowarzyszenie może realizować swoje cele poprzez:
- Organizowanie konferencji, szkoleń, seminariów, zjazdów absolwentów oraz spotkań z przedstawicielami świata nauki, biznesu oraz władz państwowych i samorządowych, a także organizowanie innych wydarzeń mających na celu pogłębienie wiedzy zawodowej członków Stowarzyszenia.
- Organizowanie wydarzeń o charakterze sportowym, kulturalnym, rozrywkowym, dobroczynnym i innym, integrujących członków Stowarzyszenia.
- Udzielanie członkom Stowarzyszenia pomocy prawnej i zawodowej poprzez doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania.
- Rozpowszechnianie informacji o miejscach pracy wśród studentów i absolwentów Programu.
- Współpracę z osobami fizycznymi i prawnymi prowadzącymi działalność gospodarczą.
- Powoływanie innych organizacji do realizacji swych celów statutowych w granicach prawem dopuszczonym.
- Aktywne uczestniczenie w pracach i dyskusjach wspierających podejmowanie decyzji ważnych dla Programu.
- Wspieranie prac badawczo rozwojowych w dziedzinie ekonomii, finansów i zarządzania oraz nauk pokrewnych.
- Działalność konsultingową.
- Współpracę z instytucjami naukowymi oraz organami administracji państwowej.
- Utrzymywanie stałych kontaktów zawodowych oraz towarzyskich wśród studentów i absolwentów programów MBA, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń zawodowych.
- Rozwój wiedzy profesjonalnej członków Stowarzyszenia w zakresie ekonomii, zarządzania i nauk pokrewnych związanych z pracą menedżera.
- Podejmowanie działań podnoszących poziom merytoryczny oraz rangę i prestiż programów Master of Business Administration.
- Dbałość o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku studenta i absolwenta programu MBA.
- Współdziałanie z uczelniami w obszarze wprowadzania zmian i modyfikacji programów edukacyjnych MBA zmierzających do podnoszenia ich poziomu merytorycznego.
- Współpracę ze środkami masowego przekazu.
Rozdział III – Członkowie Stowarzyszenia
§ 7 Rodzaje członków
- Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
- zwyczajnych,
- wspierających,
- honorowych.
- Zarząd obowiązany jest prowadzić listę członków zwyczajnych, członków wspierających i członków honorowych.
§ 8 Członkowie zwyczajni
- Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być osoba spełniająca każdy z następujących warunków:
- Jest osobą fizyczną, która jest studentem lub absolwentem programu Master of Business Administration lub posiada stopień naukowy co najmniej doktora,
- Legitymuje się pełnią praw publicznych,
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
- Złoży deklarację członkowską i uiści opłatę członkowską za dany okres.
- Wzór deklaracji członkowskiej określa uchwała Zarządu.
- O przyjęciu w poczet członków zwyczajnych Stowarzyszenia decyduje Zarząd Stowarzyszenia.
- Członkowi zwyczajnemu Stowarzyszenia przysługują następujące prawa:
- czynne i bierne prawo wyborcze do władz Stowarzyszenia,
- prawo uczestnictwa oraz głosu w Walnym Zgromadzeniu,
- prawo zgłaszania wniosków i postulatów władzom Stowarzyszenia dotyczących jego działalności, oraz prawo żądania informacji o sposobie załatwienia wniosków,
- prawo przedstawiania Zarządowi kandydatów na członków honorowych,
- prawo działania w komisjach, sekcjach oraz organach doradczych Stowarzyszenia,
- prawo korzystania z zasobów Stowarzyszenia zgodnie z odpowiednimi regulaminami lub uchwałami władz Stowarzyszenia,
- prawo korzystania z innych możliwości, jakie stwarza swoim członkom Stowarzyszenie.
- Członek zwyczajny Stowarzyszenia obowiązany jest:
- przestrzegać postanowień statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia,
- przestrzegać zasad etyki,
- swoją postawą i działaniami przyczyniać się do wzrostu prestiżu i znaczenia Stowarzyszenia,
- dbać o dobre imię Stowarzyszenia;
- regularnie opłacać składki członkowskie.
§ 9 Członkowie wspierający
- Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna lub osoba prawna, która identyfikuje się z celami działalności Stowarzyszenia i zadeklaruje na jego rzecz pomoc finansową, rzeczową, merytoryczno-operacyjną w sposób uzgodniony z Zarządem Stowarzyszenia. Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może być też cudzoziemiec lub osoba prawna mająca siedzibę za granicą.
- Przyjęcie w poczet członków wspierających Stowarzyszenia następuje decyzją Zarządu.
- Członkowi wspierającemu Stowarzyszenia przysługują następujące prawa:
- prawo uczestnictwa oraz głosu doradczego na Walnym Zgromadzeniu,
- prawo do czynnej działalności w Stowarzyszeniu.
- Członek wspierający Stowarzyszenia obowiązany jest do realizacji uzgodnionego z Zarządem wsparcia Stowarzyszenia w realizacji jego celów.
§ 10 Członkowie honorowi
- Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla realizacji celów zgodnych z celami Stowarzyszenia, która oświadczyła o gotowości przyjęcia tego tytułu. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być cudzoziemiec.
- Przyjęcie w poczet członków honorowych Stowarzyszenia następuje decyzją Zarządu.
- Członkowi honorowemu przysługuje prawo uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu z głosem doradczym.
- Członek honorowy Stowarzyszenia obowiązany jest do przestrzegania postanowień statutu i uchwał Walnego Zgromadzenia.
- Członkowie honorowi zwolnieni są z opłacania składek członkowskich.
§ 11 Ustanie członkostwa
- Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje na skutek:
- dobrowolnego wystąpienia ze Stowarzyszenia, zgłoszonego na piśmie Zarządowi,
- uchwałą Zarządu podjętej w wypadkach:
- celowego działania na szkodę Stowarzyszenia,
- niepłacenia składek członkowskich,
- skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne,
- śmierci – w przypadku członka będącego osobą fizyczną lub utraty osobowości prawnej – w przypadku członka będącego osobą prawną,
- Informacja o ustaniu członkostwa przekazana zostanie drogą mailową na ostatni podany adres. Osoba, która utraciło członkostwo może odwołać się do Komisji Rewizyjnej w terminie 30 dni od otrzymania informacji o ustaniu członkostwa. Komisja Rewizyjna rozstrzyga odwołanie w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania.
- Ustanie członkostwa na skutek dobrowolnego wystąpienia następuje z chwilą złożenia pisemnego oświadczenia Zarządowi Stowarzyszenia.
- Na wniosek członka Zarząd może podjąć uchwałę o zawieszeniu członkostwa i tym samym zwolnieniu ze składek członkowskich ze względu na szczególne okoliczności losowe.
Uchwałę o odwieszeniu członkostwa podejmuje Zarząd na wniosek zawieszonego Członka.
Rozdział IV- Władze Stowarzyszenia
§ 12 Lista władz
Władzami Stowarzyszenia są:
- Walne Zgromadzenie,
- Zarząd,
- Komisja Rewizyjna.
Walne Zgromadzenie
§ 13 Rodzaje i zwoływanie
- Walne Zgromadzenie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- Walne Zgromadzenie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
- Zwyczajne Walne Zgromadzenie odbywa się nie rzadziej niż raz w roku.
- Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd:
- z inicjatywy własnej,
- na wniosek Komisji Rewizyjnej, zawarty w formie uchwały,
- na pisemny wniosek 1/4 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
- W razie niemożności zwołania Walnego Zgromadzenia przez Zarząd lub niedotrzymania terminu, o którym mowa w pkt 3., Walne Zgromadzenie może zostać zwołane przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, a w jego nieobecności, przez któregokolwiek z członków Komisji Rewizyjnej.
- Walne Zgromadzenie zwołuje się pocztą elektroniczną, na adresy podane przez członków Zarządowi w deklaracji członkowskiej lub poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Stowarzyszenia. Zawiadomienie o zwołaniu Walnego Zgromadzenia, wraz z porządkiem oraz czasem i miejscem obrad, powinno być wysłane lub umieszczone na stronie internetowej najpóźniej na 2 tygodnie przed planowanym terminem Walnego Zgromadzenia.
- Uprawnienie do uczestniczenia w Zgromadzeniu z prawem głosu mają członkowie wpisani na listę członków zwyczajnych Stowarzyszenia co najmniej na tydzień przed terminem Zgromadzenia.
- Walne Zgromadzenie może uchwalić swój regulamin.
- Udział w Walnym Zgromadzeniu można wziąć także przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. O organizacji Walnego Zgromadzenia w sposób, o którym mowa w zdaniu pierwszym bądź hybrydowym, postanawia zwołujący to zgromadzenie.
- Udział w Walnym Zgromadzeniu, o którym mowa w ust. 9, obejmuje w szczególności:
- dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym wszystkich osób uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu, w ramach której mogą one wypowiadać się w toku obrad, przebywając w innym miejscu niż miejsce obrad Walnego Zgromadzenia, i
- wykonywanie osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu przed lub w toku Walnego Zgromadzenia.
§ 14 Kompetencje Walnego Zgromadzenia
- Przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia powinno być:
- rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Zarządu oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy,
- udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków.
- Do kompetencji Walnego Zgromadzenia, poza sprawami wskazanymi w innych postanowieniach niniejszego Statutu, należą:
- Powoływanie i odwoływanie członków Zarządu, w tym wybór Prezesa Zarządu, powoływanie i odwoływanie członków Komisji Rewizyjnej, oraz organów doradczych Stowarzyszenia,
- Udzielanie corocznego absolutorium członkom Zarządu z wykonywanych obowiązków,
- Uchwalanie rocznego planu działalności Stowarzyszenia,
- Uzupełnianie składu władz Stowarzyszenia w czasie kadencji,
- Zmiana statutu Stowarzyszenia,
- Rozwiązanie i likwidacja Stowarzyszenia.
§ 15 Głosowanie
- Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w niniejszym Statucie, uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów. Za głosy uważa się głosy „za”, „przeciw”, „wstrzymujące się” oddane na Walnym Zgromadzeniu. Głosowanie jest jawne z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w niniejszym Statucie.
- Walne Zgromadzenie jest ważne bez względu na liczbę uczestniczących uprawnionych do głosowania.
Zarząd
§ 16 Skład Zarządu
- Zarząd składa się z co najmniej czterech członków.
- Kompetencje i odpowiedzialności poszczególnych Członków Zarządu opisuje Regulamin Pracy Zarządu opracowywany przez Zarząd i zatwierdzany przez Komisję Rewizyjną.
- Członków Zarządu wybiera Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym, spośród członków zwyczajnych Stowarzyszenia, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie. Spośród Członków Zarządu, którzy wyrażą zgodę na kandydowanie, Walne Zgromadzenie wybiera, w głosowaniu tajnym, Prezesa Zarządu. Zarząd wybiera ze swego grona Wiceprezesa, Skarbnika i Sekretarza.
- Członkowie Zarządu wybierani są na wspólną, dwuletnią Kadencję. Kadencja wszystkich członków Zarządu wygasa w dniu zwyczajnego Walnego Zgromadzenia następującego bezpośrednio po upływie jej drugiego roku, licząc włącznie z rokiem, w którym członkowie Zarządu zostali wybrani.
- Każdy z członków Zarządu może być w każdym czasie odwołany z funkcji przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie.
- Każdy z członków Zarządu ma prawo złożenia pisemnej rezygnacji z funkcji, przy czym rezygnacja jest skuteczna z chwilą jej złożenia Prezesowi Zarządu lub Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
- W wypadku zmniejszenia się liczby członków Zarządu poniżej minimalnej liczby, wskazanej w pkt 1, Zarząd obowiązany jest zwołać Walne Zgromadzenie w terminie nie późniejszym niż 2 miesiące od zaistnienia takiej sytuacji, w celu uzupełnienia składu Zarządu.
§ 17 Kompetencje Zarządu
Do kompetencji Zarządu, poza sprawami wymienionymi w innych miejscach niniejszego statutu, należy:
- Kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
- Zarządzanie i dysponowanie majątkiem Stowarzyszenia,
- Reprezentowanie Stowarzyszenia, w tym zaciąganie zobowiązań finansowych,
- Przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu projektów rocznych planów działalności Stowarzyszenia,
- Przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu rocznych sprawozdań finansowych oraz rocznych sprawozdań z działalności Zarządu.
- Ustalanie w drodze uchwały wysokości i trybu poboru składek członkowskich.
§ 18 Uchwały
- Zarząd może ustalić regulamin własnych prac, określający sposób zwoływania i przebiegu posiedzeń Zarządu, podział obowiązków, oraz inne sprawy związane z wewnętrznym funkcjonowaniem Zarządu.
- Niezależnie od ustaleń regulaminu, uchwały Zarządu wymaga zaciąganie zobowiązań finansowych o wartości przekraczającej kwotę 10.000 zł brutto (dziesięć tysięcy zł) bądź równowartość tej kwoty.
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu. Każdemu członkowi Zarządu przysługuje jeden głos. W przypadku równej liczby głosów, decydujący głos należy do Prezesa Zarządu, a w przypadku jego nieobecności, według kolejności Wiceprezesa bądź Sekretarza. Uchwały Zarządu mogą zapadać również w trybie obiegowym przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
- Uchwały Zarządu skutkujące zaciągnięciem przez Stowarzyszenie zobowiązań finansowych o wartości przekraczającej kwotę 40 000 zł brutto (czterdzieści tysięcy zł) wymagają zgody Komisji Rewizyjnej.
§ 19 Reprezentacja
Do reprezentowania Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest współdziałanie co najmniej Prezesa Zarządu oraz dwóch członków zarządu działających łącznie lub czterech członków zarządu działających łącznie.
Komisja Rewizyjna
§ 20 Skład
- Komisja Rewizyjna składa się z co najmniej 3 członków, w tym przewodniczącego, powoływanych przez Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym spośród osób, które wyraziły zgodę na kandydowanie.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierani są na wspólną, dwuletnią Kadencję. Kadencja wszystkich członków Komisji Rewizyjnej wygasa w dniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia następującego bezpośrednio po upływie drugiego roku, licząc włącznie z rokiem, w którym członkowie Komisji Rewizyjnej zostali wybrani.
- Każdy z członków Komisji Rewizyjnej może być w każdym czasie odwołany z funkcji przez Walne Zgromadzenie. Każdy z członków Komisji Rewizyjnej ma prawo złożenia pisemnej rezygnacji z funkcji, przy czym rezygnacja jest skuteczna z chwilą jej złożenia Prezesowi Zarządu lub Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
- W wypadku zmniejszenia liczby członków Komisji Rewizyjnej poniżej minimalnej liczby wskazanej w pkt. 1, Komisja Rewizyjna obowiązana jest zwrócić się niezwłocznie do Zarządu, który obowiązany jest zwołać Walne Zgromadzenie w terminie nie późniejszym niż 2 miesiące od otrzymania wniosku, w celu uzupełnienia składu Komisji Rewizyjnej.
§ 21 Kompetencje Komisji Rewizyjnej
- Komisja Rewizyjna sprawuje nadzór nad działaniami Zarządu Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem nadzoru nad sprawami majątkowymi Stowarzyszenia.
- Poza sprawami wymienionymi w innych miejscach niniejszego statutu, do szczególnych kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- Przeprowadzanie co najmniej raz w roku kontroli działalności Zarządu,
- Przeprowadzanie co najmniej raz w roku przeglądu stanu majątku Stowarzyszenia oraz sposobu zarządzania tym majątkiem,
- Składanie Zwyczajnemu Walnemu zgromadzeniu opinii na temat oceny sprawozdania finansowego i sprawozdania z działalności Zarządu oraz udzielenia Zarządowi absolutorium,
- Występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądanie wyjaśnień, których Zarząd obowiązany jest udzielić niezwłocznie,
- Rozpatrywanie skarg członków Stowarzyszenia na działalność Zarządu,
- Wyrażanie zgody na zaciągnięcie przez Stowarzyszenie zobowiązań finansowych przekraczających kwotę 40 000 zł brutto (czterdzieści tysięcy zł).
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
- Zatwierdzanie Regulaminu Pracy Zarządu.
§ 22 Uchwały
- Komisja Rewizyjna może ustalić regulamin własnych prac, określający sposób zwoływania i przebiegu posiedzeń Komisji, podział obowiązków, oraz inne sprawy związane z jej wewnętrznym funkcjonowaniem.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Komisji. Każdemu członkowi Komisji przysługuje jeden głos. W przypadku równej liczby głosów, decydujący głos należy do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Uchwały Komisji Rewizyjnej mogą zapadać również w trybie obiegowym przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
Rozdział V- Majątek Stowarzyszenia
§ 23 Źródła majątku
Majątek Stowarzyszenia powstaje z:
- Składek członkowskich oraz wsparcia pochodzącego od członków wspierających, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, w tym gospodarczej, oraz z ofiarności publicznej.
- Dochodów z majątku Stowarzyszenia.
§ 24 Zarządzanie majątkiem
- Majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd, nad którym kontrolę sprawuje w tym zakresie Komisja Rewizyjna.
- Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozdział VI- Zmiana statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia
§ 25 Zmiana statutu
Zmiana statutu wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia, podjętej większością 3/4 głosów uprawnionych do głosowania członków obecnych na Walnym Zgromadzeniu.
§ 26 Rozwiązanie Stowarzyszenia
- Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie, większością 3/4 głosów uprawnionych do głosowania obecnych na Walnym Zgromadzeniu.
- Uchwała Walnego Zgromadzenia o rozwiązaniu Stowarzyszenia powinna określać przeznaczenie majątku Stowarzyszenia, oraz wyznaczyć jego likwidatorów. W razie nie podjęcia decyzji w tym zakresie, likwidatorami są Prezes i Sekretarz Stowarzyszenia.
—– ooo —–